Ja, watervallen bekijken!! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Familie Lustgraaf - WaarBenJij.nu Ja, watervallen bekijken!! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Familie Lustgraaf - WaarBenJij.nu

Ja, watervallen bekijken!!

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 Oktober 2015 | Indonesië, Lovina

Selemat malan oftewel, een goedenavond!
Voor ons zit er alweer bijna een dag op, bij jullie in Nederland is het nog maar net 15:00 uur, blijft raar!

Vandaag is het dan wel gelukt, met z'n zessen ( Ton&Lucie, Sjoerd&Sandra en Niels&Suus ) zijn we naar de watervallen geweest.
Rond 10:00 uur vanochtend zijn we vertrokken met de scooters met de bedoeling naar de Gitgit watervallen te gaan. Dit is ongeveer een tocht van 1,5 uur, uiteraard hebben wij daar als Lustgraven iets langer over gedaan én een toeristische tocht er van gemaakt!
Onderweg hadden we het met elkaar erover dat we goed moesten kijken naar de borden met Gitgit erop, tot er een scooter naast ons kwam rijden, die ons hoorden praten.
Een Nederlander die hier woont gebaarde dat we even moesten stoppen langs de weg. Hij vertelde dat Gitgit mooi was, maar dat de andere kant op, er 7 watervallen waren die veel minder toeristisch waren.
Goedgelovig als we zijn, hebben we zijn advies opgevolgd en we zouden willen dat we die man er nogmaals voor konden bedanken.... wat fantastisch mooi!
De weg erheen was al geniaal, de wegen werden smaller en smaller, steeds zanderiger, op sommige plekken twijfelde we zelfs of we wel door zouden gaan of dat we het toch maar voor gezien hielden. Toch kwamen we elke keer weer door dorpjes heen, waar we een grote attractie zijn voor de mensen hier, en met name voor de kinderen. Ze zwaaien en roepen allemaal hello hello, echt geweldig!!

Afijn, na een lange tijd op de scooter te hebben gezeten, bergen op en af, en schitterende rijstvelden te hebben gezien, kwamen we aan bij de Sekumpul Waterfall.
Nadat we een ticket hadden gekocht (het is toch een business), en de scooters hadden geparkeerd bij het eerste de beste restaurantje, kon de wandeltocht beginnen. Trapje op, trapje af, steile weggetjes naar beneden en naar boven, langs verschillende eetkraampjes, kwamen we uit bij een schitterend uitkijkpunt op de waterval. Fan-tas-tisch!
Jullie zullen vast begrijpen dat we ons uiterste best hebben gedaan om dit zo goed als mogelijk op de foto te krijgen, maar dit is iets wat jullie met eigen ogen zouden moeten bekijken... het is zo mooi!
Je kan daar ook zwemmen onderaan de waterval, maar met de hitte kwamen we erachter dat een hoop van ons het niet zagen zitten verder te lopen want, eraf is een, maar terug moet je al die trappen ook weer op.... in bijna 35 graden!!
Maar, onze stoere mannen Sjoerd & Niels konden het niet laten, en gingen toch even beneden kijken. Ze konden toch niet weer terug gaan zonder in het water te hebben gestaan! Het was een pittige wandeling, maar ze hebben het gedaan en konden even lekker afkoelen!
Vervolgens zijn ze weer naar boven gekomen en hebben we het laatste stuk weer met z'n allen terug gewandeld. Nog even een drankje gedaan bij het restaurantje dat op de scooters had gelet, en toen kon de tocht naar huis weer beginnen!
En ja hoor, er was uiteraard een kortere EN veiligere weg terug naar huis te vinden, haha. Tonnie kon het niet laten om de scooter toch even lekker te laten gaan door alle bochten en wegen ondanks het hete asfalt, maar de rest hield zich maar even een beetje in..
Gelukkig zijn we allemaal weer veilig en wel thuisgekomen, maar zolang je maar meegaat met de balinese in het verkeer is er niks aan de hand! Rechts rijden, toeteren als je langs iemand wilt, beetje gassen, beetje remmen, niks aan het handje haha.

Ben & Sanne hebben een ander gedeelte bekeken, op zoek naar een mooi strand maar we zullen in deze dagen een mooi wit strand in het zuiden opzoeken met z'n allen om even het échte paradijs gevoel te krijgen. Alhoewel, elke ochtend hier opstaan en zo met je peutjes het zwembad in te kunnen, het ontbijt dat klaar staat, de was die word gedaan, de kamers die worden schoongemaakt.. het is hier een grote paradijs..
Ik zal er weer wat foto's bij zetten voor de liefhebbers!

Morgen gaan we naar de rijstvelden en s 'middags naar de Spice Beach Club waar we kunnen zwemmen en later eten. Klinkt veelbelovend!
Allemaal nog een fijne dag, wij gaan zo lekker ons bed opzoeken (nadat de Yahtzee is afgelopen, vaste prik hier elke avond), want morgenvroeg worden we om 9 uur opgehaald!

Selemat malan & een dikke pakkerd van ons allemaal!

• 31 Oktober 2015 - 20:25

Jan En Marian:

Dag familie. Lusthemgraag. Ton en Lucie nog van harte met alles. Ziet er weer prachtig uit. Rustig aan op de scooter Tonnie. Nog veel plezier allemaal.

• 01 November 2015 - 07:42

Alida:

Toet toet!! :-D

Wat leuk dat je s' ochtends een plan hebt, maar het dan toch heel anders loopt en nog fantastisch ook! Veel plezier bij de rijstvelden en de beachclub! Ton&Lucy (mijn favoriete collega! Kwijl, haha.. lol, maar is menens..) nog van harte gefeliciteerd met jullie 35 jarig huwelijk! Nog vele jaren! (Schoon)Kids ook gefeliciteerd!

Liefs Alida

• 01 November 2015 - 12:34

Wouter En Klaasje :

Hoi Ton en Luus, leuk om de verslagen zo te lezen. Ziet er paradijselijk uit daar. Geniet ervan.