Karaoke & poging Menjangan Islands te bezoeken - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Familie Lustgraaf - WaarBenJij.nu Karaoke & poging Menjangan Islands te bezoeken - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Familie Lustgraaf - WaarBenJij.nu

Karaoke & poging Menjangan Islands te bezoeken

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 November 2015 | Indonesië, Lovina

Selamat Malam lezers!

Woensdag hebben we een lekker rustdagje gehad, waar iedereen voor zich wat kon doen of lekker bij de villa kon blijven.
Na de lunch (weer overheeeerlijke loempia's van Sani) ging iedereen op pad, Ton & Luukie gingen de kant van Lokapaksa op om mooie wegen te rijden met de scootert, Ben & Sanne gingen wat later op pad om samen een hapje te eten bij de Spice Beach Club, en Sjoerd & Sandra en Niels & Suus hebben de Holy Hot Springs opgezocht. Weer een hele ervaring waar we zeker nog een keer met z'n allen heen gaan! Een heilig bad, in een schitterende omgeving, waar je in kan zwemmen, en hopelijk heel heilig uitkomt haha.
S'avonds had Sani weer heerlijk gekookt voor ons, en vervolgens hebben Ton, Sjoerd, Niels & Suus de karaoke bar opgezocht! Ben & Sanne schoven later ook aan. Wat een ervaring! Toen we binnen liepen werden de mannen toe geroepen door meisjes van lichte zeden, mister mister! Ze liepen allemaal overigens stoer door!! Haha.
Eenmaal binnen was het allemaal pikzwart (toepasselijke woordkeuze dacht ik zo), leren banken, muziek KEIHARD aan, en na een lastig overleg met de bediening kregen de mannen flesjes Bintang van 620ml! Daar konden ze wel even mee vooruit! Na een tijdje mochten we verzoek nummers indienen en werd de karaoke aangezet. Voor jullie eigen bestwil zullen we de filmpjes hiervan niet uploaden, want dat kan gehoorschade aanbrengen, haha.

Donderdagochtend zijn we met z'n allen vertrokken richting de Schildpaddenopvang & Menjangan Island, met tussendoor een keer een drink-stop, dat is geen overbodige luxe hier.
Na een korte zoektocht, kwamen we aan bij de schildpaddenopvang (werd rip zin gezegd, bedoelde ze reef seen mee, haha) waar je een schildpad kan adopteren en uitzetten in de zee. Helaas gebeurd dit alleen s'ochtends vroeg, dus konden we ze alleen even zien in hun verblijf.
Vervolgens zijn we door gegaan naar de oversteekplaats voor de Menjangan Island, hier kun je alleen met de boot komen. Na een eindje rijden met de scooter, kwamen we er eindelijk aan, bleek ook deze alleen s'ochtends te varen, haha! Hadden we dan dat hele eind voor gereden!
Maaaar, eerlijk is eerlijk, het was heerlijk op de scooters! Lekker windje erbij en allemaal leuke bochten, heuvels en dorpjes door.
We hebben daar nog even wat geluncht, en zijn toen weer terug gegaan naar de Reef Seen om even lekker op het strand te liggen en de zee in te gaan.
Ton & Sjoerd hebben hier gesnorkeld wat volgens hun, adembenemend mooi was!! Helaas hadden ze geen onderwatercamera, dus we moeten ze op hun woorden geloven, maar dat doen we graag!

Rond half 6 zijn we de scooters weer opgestapt richting de villa, Ton & Lucie zijn nog even langs de bakkerij gereden voor heerlijke donuts & plakjes cake voor bij de koffie. Sjoerd, Sandra, Niels & Suus zijn nog even langs ons favoriete winkeltje gegaan hier bijna om de hoek, voor wat kroepoek en ijsjes! Wat hebben we het vervelend he?!

Dikke smakkerd voor de liefhebbers!

O ja, en voor degene die zich zorgen maken of we wel naar huis kunnen vliegen dinsdag in verband met de aswolk, wij zijn nog laaaang niet uitgekeken hier dus als we er nog een weekje aan 'moeten' plakken, is dat écht geen straf!!! :-)