Dolfijnen spotten/watervallen kijken of toch niet? - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Familie Lustgraaf - WaarBenJij.nu Dolfijnen spotten/watervallen kijken of toch niet? - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Familie Lustgraaf - WaarBenJij.nu

Dolfijnen spotten/watervallen kijken of toch niet?

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Oktober 2015 | Indonesië, Lovina

Vanochtend werden we om 6 uur opgehaald met 3 vissersbootjes om dolfijnen te gaan spotten. We konden vanuit de tuin zo het strand oplopen en daar gingen we de zee op, hoe luxe is dat?!
Na ruim een uur varen, de zon prachtig op zien komen vanachter de bergen, maar nog geen dolfijn te bekennen natuurlijk.. Nou is het 80% kans dat je ze ziet, dus wij hadden de hoop al opgegeven dat we ze nog gingen zien.
Maaaar... toen in ene doken ze op, echt geweldig! Een plaatje!
Ze doken op, alle bootjes er natuurlijk vol op af, en hup waren ze weer even weg. Zaten we weer met z'n allen te kijken waar ze nou bleven en in eens waren ze weer op een ander plekje. Erg leuk!!
Rond half 9 waren we weer terug bij de villa, even een duikje in het zwembad en toen stond het ontbijt klaar. Heerlijk!

Na even een paar uurtjes gezwommen te hebben bedachten we het idee om naar de watervallen in Gitgit te gaan, ongeveer 1,5 uur rijden met de scooter.
Maaaar... helaas, na een klein half uurtje rijden ging de band van de scooter van Niels & Suus lek... :-( Sta je dan met z'n allen in ruim 35 graden, langs een drukke weg!
Eric, de verhuurder van de scooter was uiteraard even van de aardbodem verdwenen, telefoon werd niet opgenomen.
Ben & Sanne zijn terug gegaan naar de villa, zodat Sani ons hopelijk kon helpen. Helaas, ook via haar was er geen contact met de verhuurder.
Ton & Sjoerd zijn nog even naar de garage gereden die s'ochtends de scooter had gemaakt. (de band was namelijk al erg zacht toen we hem kregen maar hij bleek alleen een nieuw ventiel erop te hebben gezet terwijl er ook iets van ijzer in zat...)
Hier konden ze geen woord engels, en ook met handen en voeten kwamen ze er niet uit. Vervolgens hebben zij eerst Lucie & Sandra terug gebracht naar de villa, en toen weer terug gekomen om Niels & Suus op te halen. Pff en dat alles nog steeds met die hitte!
Sjoerd, onze bikkel, is op de scooter met de lekke band terug gereden, en de rest er heel rustig voor en achter. Iedereen onderweg, Stop stop! It's tire!! En wij maar terug roepen.. Noooo we go home with it!!
Haha, wat een ervaring!

Toen we thuis kwamen, werden we beloond met een heeerlijke duik in het zwembad! Wat een verademing was dat!
Vanavond hebben we frietjes en schnitzel of hamburger op, en daarna zijn we nog even naar de Kisna geweest met Ton & Lucie, Sjoerd & Sandra en Niels & Suus. Wat leuke souvenirtjes gekocht en Sjoerd & Niels een prachtig nieuwe zwembroek! Hier zal ik jullie uiteraard de foto niet van ontnemen ;-).

Zo, nou dit was me het dagje dus wel weer zoals je leest, ik zou zeggen: selamat malam, en tot de volgende blog!
Dikke kus voor de liefhebbers!

• 31 Oktober 2015 - 13:16

Span:

Hey Bali, wat een avonturen......haha, das geen dolfijnen spotten dat is dolfijnenjacht. En dan scooteren.....2 wielers op vakantie en vdLustgraafjes is geen gelukkige combi.....
    Heerlijk om zo te genieten met dat mooie weer, is jullie gegund hoor.
    Veel plezier, lekker ontspannen en genieten. Groetjes uit een zonnig (maar geen 35 gr) Culemborg.

• 31 Oktober 2015 - 14:34

Tonnie :

Dank je voor de groeten Spanni. En wat hef scooteren betreft, de snelle uitwijkmanoeuvre nog steeds onder controle en al vaak toegepast. Als je hier kunt overleven op de scooter kun je het overal!
    Groetjes terug.
    Ton