De dag die je wist dat zou komen (behalve Luukie) - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Familie Lustgraaf - WaarBenJij.nu De dag die je wist dat zou komen (behalve Luukie) - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Familie Lustgraaf - WaarBenJij.nu

De dag die je wist dat zou komen (behalve Luukie)

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 November 2015 | Indonesië, Lovina

Goedemorgen Balinezen, Goedenacht Nederlanders!

Ja ja, gister was dan dé dag! De meesten van jullie zullen het al wel geweten hebben, maar Ton is al ruim een jaar bezig met een grote verrassing voor Luukie, en gister was dan eindelijk hét moment, of uhh beter gezegd, dé dag!

Sani & Iluh zaten ook in het complot en voor we verder gaan, wat een werk hebben deze meiden er aan gehad!! Echt ongelooflijk wat ze er allemaal voor gedaan hebben om het hier nog mooier te maken, ons mooi te maken en ervoor te zorgen dat alles goed liep, en alles in het geheim! Echt geweldig!
Sani riep s'ochtends Luukie bij d'r, om haar te vertellen dat ze tussen 12 en half 6 weg moesten zijn omdat er een supriseparty kwam namens de eigenaren, voor hun 35-jarig huwelijk. Luukie kreeg gelijk een idee, waarom gaan we niet weer met z'n allen naar het strand waar we van de week ook waren?! Wij keken elkaar allemaal gelijk aan, en zeiden een voor een, neeee dat was zo'n eind (wat overigens helemaal niet zo ver weg is haha). Afijn, dan doen we dat niet, zei Luukie.
Toen we door hadden dat het toch lastig werd, apart van elkaar weg te gaan, (want wij als kinderen moesten ook nog even wat regelen voor deze heugelijke dag) vertelde Sani ze iets meer, ze werden om 12 uur opgehaald om te gaan lunchen bij de Spice Beach Club. Zo, nou konden wij weer naar de chocobar om een mooie speech te maken!

Als kinderen mochten wij om 16:00 uur weer terug naar de villa, om om te kleden en op te tutten. Sani kwam met traditionele Balinese kleding aan, waar ook wij aan moesten geloven haha.
Geweldig! Die mannen in lange rokken, soort band om het hoofd!
Nog even wat goude plaktattoo's op, die de kinderen van de staff ook geweldig vonden, dus hup, ook zij onder de plakplaatjes!

In de tussentijd hebben Ton & Luukie na de lunch, bijna de hele middag in een beautysalon gezeten, waar ze werden geschminkt, opgemaakt, de haren werden gedaan, 6 kronen bij Luukie werden opgezet, en allebei hun kleding aan kregen! Wat zagen ze er prachtig uit!!!
Luukie had nog steeds niet door, dat er later in het huis een hele trouwceremonie zou worden gehouden, mét een Hindoe-priester en ringen! Ja, er zat wel een extra man voorin de taxi, nu maar hopen dat zij eerst thuis werden afgezet in plaats van de man, niet wetende dat die man ook zou uitstappen bij Villa Cerah! Dit was de holyman! Haha.

Eenmaal thuis aangekomen, had Ton nog even een onderonsje met de holyman, en toen kon de ceremonie beginnen. Eerst een heel lang gebed, waarbij die voor ieder blaadje een apart gebed had, dat werd geofferd. Vervolgens dé belangrijke vragen, of ze nog een keer met elkaar wilden trouwen, waarop er luid en duidelijk door allebei YES werd gezegd!
Sandra kwam met de ringen, en Luukie las binnenin de ringen 7-11-2015 Bali Lucie, in de ring die ze om Ton zijn vinger moest schuiven. Nog steeds ging er geen lampje branden dat deze al gehaald waren in Nederland, dus dat dit gepland was, haha.
Toen Ton met zijn speech kwam, drong het bij Luukie door dat hij het wist en had geregeld, en de rest het ook allemaal al wist! Haha, totally flabbergasted!!

And then..... You may kiss you're bride! Woehoeee!
Wij als kinderen mochten allemaal de trouwakte tekenen als getuige, hier komt nog een officiële stempel op, en dan krijgen ze deze mee naar huis.
En toen kon het feest beginnen! De jonge balinese danseressen gaven een geweldige dans aan het bruidspaar! Echt zó knap wat die meisjes al kunnen op hun leeftijd!
Vervolgens kon iedereen wat lekkers te eten pakken, of aan de enorme taart beginnen die ze hadden gemaakt!

Het was geweldig! Om een uurtje of 8 was iedereen weg en was alles opgeruimd, en kon eindelijk de kleding en vooral alle schuifjes en kronen en nep stukken haar bij Luukie van het hoofd af!
En toen was het tijd voor een gezamenlijk bommetje in het zwembad en even lekker af te koelen! S'middags hadden wij als kinderen nog een liedje gemaakt op het nummer Cheerleader van Omi (Ton zijn favoriet), dat we hebben gezongen voor ze, maar hier zijn uiteraard geen beelden van beschikbaar :).

Vandaag hebben wij een honeymoon-dag geregeld, waar Ton & Luukie nergens vanaf weten wat we allemaal gaan doen! Uiteraard komen we hier morgen weer op terug!
Nu gaan we het honeymoon-ontbijt maken, de tortelduifjes mogen half 10 van hun love-room afkomen!! Zo leuk, speciaal voor de bruiloft hebben ze hun bedden tegen elkaar aan geschoven en alles zooooo mooi versierd! Het leek wel een bruidssuite!

Dikke kus vanuit Bali!

• 08 November 2015 - 07:37

Rita En Herbert:

Hallo allemaal, wat ontzettend fijn om te lezen en te zien hoe geweldig DE dag was en wat zag alles er geweldig uit.
    We zijn zo blij dat jullie er zo van genoten hebben. Geniet nog even lekker na van alle indrukken en bijzonderheden die jullie meegemaakt hebben. Nog een paar dagen en dan begint de terugreis alweer

• 08 November 2015 - 17:17

Ruud Fraters:

Een woord, wat ; "GEWELDIG".
    Nogmaals van harte en geniet ervan, Proost!
    Ruud en Linda