Mayong Tracking Experience & Spicy Beach Club - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Familie Lustgraaf - WaarBenJij.nu Mayong Tracking Experience & Spicy Beach Club - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Familie Lustgraaf - WaarBenJij.nu

Mayong Tracking Experience & Spicy Beach Club

Door: Tonnie

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 November 2015 | Indonesië, Lovina

Zondag 1 November.
Om 9 uur balitime, in dit geval een keertje een kwartiertje eerder, werden wij door een chauffeur in een mpv met 7 zitplaatsen bij de Villa opgehaald om ons naar het startpunt van de Mayong Tracking te brengen. Dat paste dus niet. Sandra was op de heenreis bereid op de vloer tussen ons benenwerk te gaan zitten, Sjoerd op de terugreis. Bij het startpunt bleek er nog een mpv te staan met een Duits stelletje dat met ons de tracking ging lopen. Gelukkig hielden ze niet van voetbal:) dus geen nanananana over ons nationale elftal en het missen van het EK.
Onze gids Putu Artana verstrekte ons ieder 2 flesjes water, die hard nodig bleken te zijn in de hitte van de Mayong. Putu bleek een enthousiaste en goede verteller en leidde ons door de jungle en door de rijstvelden/sawa's. Wat een geweldige ervaring, uitzichten en contacten met de daar wonende mensen. Na de getimede 3 uur wandelen bereikten wij de boerderij van een man die even eerder blootsvoets voor ons in een kokosnootboom klom van een metertje of 15 tot 20 en daar 2 kokosnoten voor ons uitplukte. Op het erf van de boerderij kregen we allemaal een plastic stoeltje om op te zitten en werden de kokosnoten door hem en de boerin bewerkt zodat wij de kokosmelk konden drinken. Niet aan de mond maar van afstand in de mond gieten wat Niels het compliment Pro opleverde. Daar kregen we verse maïskoekjes en vers gebakken kroepoek bij. Vervolgens vertelde Putu ons dat we nog ongeveer anderhalf uur met hem gingen wandelen inclusief uitleg. Nadat we hadden uitgelegd dat we uiterlijk 3 uur weer bij de villa moesten zijn werd er onderweg niets meer uitgelegd waardoor we redelijk op tijd bij het huis van Putu arriveerden voor de lunch die door zijn vrouw Ria voor ons was klaargemaakt. Nou ja lunch, het was nog meer dan een diner dat we doorgaans kregen voorgeschoteld. Aan het einde van de maaltijd verscheen Ria ten tonele, wat een vriendelijke, gezellige en grappige vrouw, we hebben samen heel wat afgelachen en toen wij bij het afrekenen een goede fooi gaven werd er heel wat afgeknuffeld bij het afscheid nemen.
Omstreeks kwart over 3 waren we bij de villa waar we allemaal snel het zwembad zijn ingeponst voor een broodnodige afkoeling.
Even later stonden er 2 mpv's van de Spice Beach Club op het erf te toeteren en konden we ruim gezeten naar de club gebracht worden. Daar stond men al ons op te wachten, Nice to meet you, you're wellcome etcetera. Lekker op ligbedden aan het strand genieten van de ondergaande zon, drankjes en smooties, waarna we toen het donker werd naar de voor ons gereserveerde tafel werden geleid. Op de tafel een beschilderd boomblad en daaringestoken bloemetje met " welcome Villa Cerah". Voor de afwisseling bestelden de meesten eens een pizza, en daar werd vooral Smirnoff Ice bij gedronken. En dat in een prachtige omgeving en met life muziek van een plaatselijk bandje. Nog even een lovesong aangevraagd voor ons 35 jarig huwelijk, waarop we werden uitgenodigd hierbij een dansje te doen
(ouderwets schuifelen). Omstreeks kwart over tien in de avond kwamen we weer bij villa Cerah aan om een dag vol met indrukken te verwerken en af te sluiten.
De foto's volgen later want daar is Suus beter in. Selemat Pagang!